מיקסר אומנים

הצג כ- גריד תצוגה רשימה

53 פריטים

לכל עמוד
הגדר מיון בסדר יורד
הצג כ- גריד תצוגה רשימה

53 פריטים

לכל עמוד
הגדר מיון בסדר יורד

 המדריך לרכישת מיקסר אומנים 

כל מה שרציתם לדעת על אומנים

בין אם אתם מחפשים אחר מיקסר אומנים עם מספר רב של ערוצים לבית ספר, ובין אם אתם צריכים מיקסר אומנים קטן לשליטה על ההגברה בהפעלות ילדים, יש לנו חדשות טובות! אצלנו, תוכלו למצוא את כל דגמי המיקסרים המתאימים לכל דרישה וצורך. וגם תוכלו ליהנות מייעוץ מקצועי, מחירים משתלמים ובעיקר ממבחר ענק של של מיקסרים במלאי.  

אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו במדריך המרתק הבא עליו עמלנו רבות וללמוד כמה דברים חשובים על מיקסרים, להכיר את הווסתים, הכניסות והיציאות השונות במיקסר ואת תפקידם. אם אתם כבר מומחי הגברה ויודעים איזה דגם הוא הטוב ביותר עבורכם, גלשו אל החנות  שלנו ובחרו את המיקסר המתאים לכם. 

אז למה אתם יכולים לצפות במדריך שלנו: 

•        ייעודו של המיקסר 

•        תפקיד הערוצים 

•        הכניסות לערוץ 

•        הבקרים בערוץ -

        שימוש ב GAIN,
        שימוש ב - LOW CUT FILTER
        שימוש ב -EQ לערוץ
        יציאת AUX ייעודה ושימושיה
        ווסת ה PAN 

•        שימוש בפיידרים

ייעודו של המיקסר

מיקסר, בצורתו הפשוטה ביותר, משלב או ממזג מערך של כניסות לכדי מספר יציאות שניתן לשלוט בהן (ומכאן המילה "מיקסר" - מערבל). ניתן לאמר שלרוב למיקסר תהיה לכל הפחות בקרה על עוצמת השמע של היציאה. מרבית המיקסרים מצוידים גם בבקרה על עוצמת השמע או ה-"level" של כל כניסה, או "ערוץ". לחלק גדול מהמיקסרים יהיו גם מגוון בקרות על כל ערוץ, החל מבקרת Gain ו-Trim, ועד בקרת EQ, Aux, אפיק (Bus), PFL ועוד; אין מה לדאוג, אסקור את כל אלו בקצרה לכל הפחות. 

אלו שמעוניינים במיקסר אך לא התעסקו בכך בעבר, עשויים להתבלבל מכמות הכפתורים הגדולה שהמיקסר עשוי לכלול. אולם, כאן אסביר מה יש לעשות עם הכפתורים הללו, ותוכלו לראות שלמעשה הם פשוטים למדיי. 

הדבר הראשון שתצטרכו לדעת הוא שאני עומד להתייחס לשולחנות מיקסר וסאונדבורדים בינוניים עד גדולים עם לפחות 10 ערוצים (כניסות זמינות) או יותר. אלו הם המכשירים בהם תרצו להשתמש בבתי ספר, אוניברסיטאות, אירועים וכדומה.

 

תפקיד הערוצים

מיקסר אומנים - סימון ערוץ מונו וערוץ סטיריאו

ההיבט החשוב ביותר בהבנת המיקסר הוא הבנת הערוצים. כמעט בכל הקונסולות הערוצים ערוכים בעמודות;

תפקיד העיקרי של הערוץ הוא -

  • לקבל אות ממקור מסויים כגון מיקרופון, כלי נגינה, או נגן מוזיקה.
  • לעבד ולווסת את עוצמת האות באותו ערוץ ביחס לאותות בערוצים האחרים.
  • להוציא את האות לאחר הוויסות והעיבוד לעבר רמקולים או המגבר המחוברים ביציאה.

האות מוזן פיזית דרך החלק האחורי או העליון של המכשיר, עובר דרך הבקרות השונות החל מהבקרה העליונה ה-gain או ה-trim מעל הערוץ לעבר ה-fader בתחתיתו. אסקור להלן מה כל אחד מהשלבים הללו עושה בשלב שלו. 

פשוט הסתכלו על אחת מהכניסות העגולות השחורות (כניסות XLR למיקרופונים וכבלים), ולאחר מכן בחנו את טור הכפתורים היורד מלמעלה למטה. זוהי רצועת ערוץ.

 

סקירת הכניסות לערוץכניסות XLR ו-PL לערוץ מונו במיקסר אומנים

כניסת MIC הינה כניסה המיועדת למיקרופון דינמי או מיקרופון קונדנסר. כדי להפעיל מיקרופון קונדנסר יש להפעיל את מתח ה PHANTOM במיקסר. שים לב, מיקרופון דש או"מדונה" מצריכים מתאם ולא מתחברים ישירות.

כניסת ליין מיועדת לכלי נגינה.

כניסת ליין פחות רגישה ולכן אין לחבר בה מיקרופון.

 

 

סקירת הבקרים בערוצים

שימוש ב-Gain 

ווסת GAIN ווסת LOWCUT בערוץ מונו במיקסר סאונדכל מיקסר מקצועי יכלול ווסת בקצהו העליון (הווסת הראשון בערוץ) שכותרתו "Gain" או "Sens" או "Trim". כל אלו הינם שמות שונים לאותו כפתור.

ווסת זה צריך להיות מסובב לחלוטין נגד כוון השעון בזמן חיבור או ניתוק אות כלשהו.

משתמשים לא מנוסים עלולים לווסת את עוצמת השמע של הכלי במיקס הכללי באמצעות ווסת ה GAIN. זו טעות. ב-Gain יש להשתמש כדי להביא את האות לעוצמה הרצוייה שבה שאר הווסתים יוכלו לעבוד באופן מיטבי. לא מדובר בויסות לאדם אלא בוויסות למכונה. אם נכניס לערוץ עוצמה גבוהה מדי או נמוכה מדי, נקבל את הסאונד של הערוץ במיקס הכללי מעוות או מלווה ברעש היס בהתאמה.

במילים פשוטות, גם אם נרצה לשמוע כלי מסויים בעוצמה נמוכה לא ננמיך אותו ב GAIN אלא ב- Fader.

חלק מהמיקסרים כוללים לד בשם LEVEL SET. לד זה יהבהב כאשר נכנסת בערוץ עוצמה אופטימלית.

במיקסרים רבים יש לכל ערוץ לד בשם CLIP. לד זה יהבהב כאשר העוצמה המתקבלת בכניסה הינה גבוהה מדי ועשויה לגרום לעוותים בערוץ. כדי לכוון את עוצמת הערוץ מומלץ להביא את ה GAIN לגבול ההבהוב. כלומר לעוצמה המקסימלית שבה הנורה כבוייה. אם לדוגמא נחבר מיקרופון שירה לערוץ. ניתן לצעוק לתוך המקרופון ולהנמיך את ה- GAIN למצב שבו נורית CLIP אינה מהבהבת.

לא מומלץ לווסת את הGAIN  בזמן ההופעה אלא לפניה. זאת כיוון שכל שינוי ב-Gain ישפיע גם על הצליל במוניטורים או ביציאות Aux אחרות, וישפיע גם על ההקלטה אם קיימת כזאת. אם לא הבנתם את המונחים, אל תדאגו: אסביר אותם בהמשך. 

ויסות מקצועי של ה-Gain עושים באמצעות מד VU שמציג את עוצמת צליל היציאה.  ניתן לקבוע את כפתור ה-Fader או עוצמת היציאה ברמה של 0dB ולשחק עם ה-Gain עד שהמד מראה שהצליל ברמה 0dB.

 

שימוש ב -LOW CUT

במיקסרים מסויימים קיים כפתור LOW CUT המאפשר חיתוך של תדרים נמוכים. משתמשים בכפתור זה על מנת למנוע כניסה של תדרים שאינם קשורים או שייכים לערוץ. לדוגמא במקרה של שירה, הקול האנושי לא מגיע לתדרים נמוכים מאד ולכן ניתן לחתוך תדרים אלו על מנת למנוע כניסה של תדרים אלו מהסביבה.

 

EQ שימוש באקולייזרווסתים LOW,MID,HIGH בערוץ מונו במיקסר אומנים

 לאלו מביניכם שעולם האודיו חדש עבורם, האקולייזר מאפשר לשלוט (להגביר, להנמיך) בתדרים מסוימים כדי להפיק צליל טוב יותר או לנטרל פידבק או רעשים בלתי רצויים.

איזור ה-EQ של הערוץ (אם קיים) ממוקם מתחת לווסת ה-Gain. במיקסרים פשוטים אין EQ לערוץ ובמיקסרים טובים וגדולים יותר יהיו 2,3 ואפילו 4 ווסתים לתדרים שונים לכל ערוץ. הווסת העליון HIGH מיועד לתדרים הגבוהים (מצילתיים,שריקות, נשיפות), וככל שיורדים נקבל וויסות של תדרים נמוכים יותר. ווסת ה-MID מיועד לתדרי השירה, ווסת ה LOW מיועד לתדרים הנמוכים (של גיטרה באס לדוגמא). אם אתם לא בטוחים איך להשתמש השאירו את הווסתים על 0 db.

 

ווסת Aux

ווסת AUX בערוץ מיקסר אומניםיציאת Aux מהוות כלים שימושיים במיוחד. נסו לדמיין את האות שנכנס למיקסר, עובר דרך ה-Gain וה-EQ, ואז מגיע לווסת ה-Aux. ווסת זה קובע כמה מהאות של הערוץ המסוים עובר ליציאת Aux. שורת ווסתי ה-Aux שולטת בעוצמת השמע של כל ערוץ ביציאת ה-Aux. 

לדוגמא: 
השימוש הנפוץ ביותר ביציאות Aux הוא עבור המוניטורים שעל הבמה. כל אומן מעוניין לשמוע מיקס שונה. הזמר מעוניין לשמוע את עצמו יותר משאר הכילים. הגיטריסט רוצה לשמוע את הנגינה שלו יותר מהשירה ושאר הכילים וכו'. אם יש לכם מספיק יציאות AUX, לדוגמא יציאות AUX1 תחובר למוניטורים של הזמר, AUX2 לגיטריסט, AUX3  לבאסיסט. לכל אומן מייצרים מיקס משלו הווסת של AUX1 בכל ערוץ, מווסת את עוצמת האות של הערוץ במיקס הכללי של יציאת AUX1 שנשלחת למוניטור ספציפי של אחד מהאומנים שעל הבמה (הזמר בדוגמא שלנו).

שימושים נפוצים אחרים ביציאות Aux הם שליחה למכשיר אפקטים חיצוני המייצר אפקטים כגון Reverb ו ECHO או לחלופין שליחת אותות ל SUBWOOFER-ים.

ווסת FX

מיקסר עם אפקטים מאפשר לסאונדמן להוסיף אפקט שירה echo או reverb על הערוצים השונים, בחירת סוג האפקט נקבעת מחוץ לערוץ

בבקרה הכללית של המיקסר. עוצמת האפקט בכל ערוץ וערוץ מושפעת מווסת FX של הערוץ. כלומר ניתן לווסת את עוצמת האפקט בערוץ החל מאפס כאשר הווסת מכוון נגד כוון השעון לחלוטין או השפעה חלקית כלשהי ככל שנסובב בכוון השעון.

ווסת ה-PAN

ווסת PAN בערוץ מונו במיקסר אומנים - מווסת את השמע בין צד שמאל לצד ימין

 ווסת ה PAN מווסת את עוצמת האות בין שני הצדדים ימין ושמאל. כלומר אם הווסץ מכוון לחלוטין עם כוון השעון אזי השמע של הערוץ יופיע רק ברמקול הימני. ואילו אם יכוון לחלוטין נגד כוון השעון אזי השמע של הערוץ יופיע רק ברמקול שמאל. בצורה נורמאלית נרצה שהוא יהיה מכוון בדיוק באמצע כך שהסמן בווסת מצביע מעלה. כך ישמעו את הערוץ באותה מידה ברמקול ימין ושמאל.

 

שימוש בפיידריםפיידר במיקסר אומנים

בתחתית כל ערוץ נמצא ווסת ששולט על עוצמת היציאה של הערוץ. ככל שהעוצמה תהייה גבוהה יותר ביחס לשאר הערוצים. כך ישמע הערוץ גבוה יותר משאר הערוצים במיקס הכללי. כלומר, אם נרצה שישמעו את השירה גבוה יותר מהתופים אזי הפיידר של ערוץ השירה יהיה יגוה יותר מהפיידר של התופים.

 

whatsapp